Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

(تحديث) عادات وتقاليد الوطن العربى

6/18/2015 03:39:00 ص kenzywbs16 0 Category :

السلام عليكم
اخباركم ايه :) 
يارب تكونوا كويسين !!
عملين ايه مع الصيام ههههه :D
دى هتبقى واحده من فقرراتى ف رمضان الى وعدتكوا بيها ^^
وهى عباره عن شئ انا بقولوا ونتكلم فيه كلنا ♥
انا حبه اعرف عن عادات وتقاليد بلدكم :)
انا هسألكم كل يوم عن حااجه تتكلموا عنها وكلكوا تقولوا هى بتحصل او بتتعمل ازاى ف بلدكوا ّ
وانا طبعا هبقا معاكوا ف النقاش ده ^____^ 
وهتكلم عن عاداتى وتقليدى بمصر كماان ♥
وطبعا كل الى هنتكلم فيه حااجاات بتخص رمضان مش اكتر :)
اول حااجه انا عيزه اعرف عادتكوا وتقليدكوا من نحيه الحياه الاجتماعيه !!
يعنى اكييد كلكم من بلاد مختلفه كلموننى عن الحياه الاجتمااعيه فى بلدكم 
ازاى الحياه الاجتماعيه ..
يعنى كلمونا عن حياتكم الاجتماعيه ف رمضان 
اجتماع الاسر والعائلات مع بعض ف بلدكم بيبقا ازاى ؟
يعنى مثلا احنا عندنا الاجتمااع 
بين العائلات
يجيووا عندنا ف رمضان والفطار يبدأ ما يجو قبل الفطار 
ممكن قبل الفطار بس بشووى بسييطين
وكماان عشان ناخد راحتنا ف االاكل بنقعد كلنا ع الارض وادمنا الفطار
يعنى السفره عندنا ما الها لزوم الا بعد رمضان لانها  لا تكفى مهما كاان عدد الكراسى تبعها !
وكماان طول عمرنا لم نقووم من ع الطعام بنحضر مشرووب وحلوويات وناكل لحد ما يجى صلاه التراوويح ونصلى :) 
دى عاداتنا من نحيه الحياه الاجتماعيه :)
كلموونى عنكم شوويه في الحياه الاجتماعيه ♥
وانا هبقا معاكم وهرد ع كل واحد واحد ^^
تحيااتى

مهمة رقم 2 لليوم الاول من رمضان
ماالسورة التي ختمت باسم نبيين ؟
(5 نقاط)

0 التعليقات